1. DREPTUL DE RETRAGERE
1.1. Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, cu modificările și completările ulterioare, Consumatorul are la dispoziţie un termen de 14 (paisprezece) zile de la data intrării în posesia Produsului Comandat, pentru a-și exercita dreptul de retragere fără a fi nevoit să motiveze o astfel de decizie. În cazul în care Produsele Comandate sunt livrate prin tranșe separate, dar fac parte din aceeași Comandă, perioada de retragere de 14 (paisprezece) zile se calculează de la data primirii ultimului Produs Comandat.
1.2. În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de retragere, Teka va rambursa toate plăţile primite de la Consumator în legătură cu Produsul Comandat, inclusiv preţul și costurile livrării iniţiale. Cu toate acestea, în cazul în care Consumatorul a ales o livrare expres sau o altă metodă specială de livrare pentru livrarea iniţială, Teka va rambursa doar costurile corespunzătoare unei livrări standard pe baza Produsului Comandat. În cazul în care Consumatorul a comandat mai multe Produse și doar o parte din Produsele Comandate sunt returnate de către Consumator, Teka nu va rambursa costurile de livrare în măsura în care aceste costuri de livrare ar fi fost aceleași dacă Consumatorul ar fi comandat doar Produsul care nu este returnat. În plus, Teka poate reţine acea parte din plata iniţială care corespunde pierderii de valoare cauzată de manipularea Produsului Comandat de către Consumator care depășește ceea ce este necesar pentru a verifica natura, caracteristicile și funcţionarea Produsului Comandat. Consumatorul recunoaște că Produsele care sunt consumabile pot să își piardă întreaga valoare în cazul în care sunt desigilate, caz în care Teka nu va rambursa preţul Produsului Comandat. În cazul în care, la livrare, Produsul Comandat a fost instalat de Teka sau de o terţă parte desemnată, iar această instalare a fost solicitată și acceptată în mod expres de către Consumator pentru a fi efectuată înainte de sfârșitul perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile, Teka poate, de asemenea, să reţină costurile de instalare plătite de către Consumator. Același lucru este valabil pentru orice alt serviciu comandat de Consumator, a cărui prestare a fost solicitată și acceptată în mod expres de către Consumator înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile și care, în caz contrar, ar fi fost acoperit de dreptul de retragere al Consumatorului. Pentru evitarea oricărui dubiu, Consumatorul acceptă și confirmă în mod expres că solicitarea sa privind efectuarea serviciilor de instalare înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile duce la pierderea dreptului de retragere în ceea ce privește furnizarea acestora, odată ce aceste servicii au fost efectuate în termenul specificat.
1.3. Dreptul de retragere poate fi exercitat prin trimiterea unei notificări către Teka prin poștă la următoarea adresă Str. Sevastopol nr. 24, et. 5, birou 15, Bucuresti, România sau prin e-mail contact@teka-shop.ro. De asemenea, Consumatorul poate contacta Serviciul de Asistenţă Clienţi al Teka prin serviciul de mesagerie instant sau telefonic, folosind datele de contact furnizate pe Site. Această notificare poate fi făcută fie prin furnizarea către Teka a unui formular de contact/retragere completat, disponibil aici: https://www.teka-shop.ro/contact, fie prin transmiterea oricărei alte declaraţii explicite a deciziei sale de retragere din Contract.
1.4. În caz de retragere, Consumatorul returnează Produsele Comandate în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile de la comunicarea deciziei sale de retragere.
1.5. Pentru Produsele Comandate livrate prin Programare, Consumatorul trebuie să contacteze Teka pentru a conveni asupra unui date pentru ridicarea Produselor Comandate. Colectarea este disponibilă numai de la adresa de livrare iniţială. În cazul în care Produsul Comandat care se returnează a fost instalat, Consumatorul va trebui să deconecteze și să pregătească Produsul Comandat pentru returnare înainte de colectare, pe cheltuiala sa, cu excepţia cazului în care un reprezentant autorizat al Teka și Consumatorul au convenit altfel.
1.6. Produsele Comandate livrate prin alte mijloace decât în baza unei Programări vor fi returnate de către Consumator la următoarea adresă: DSV Solutions S.R.L. DE 287/ 1 Street, 077096 Bucharest, Depozit A3 Rampa 1 -2, program livrari - luni/vineri – 9.30 – 16.30. Pentru a păstra integritatea Produselor în timpul transportului, se recomandă ca Consumatorul să păstreze ambalajul original și ca acesta să fie utilizat la returnarea Produselor.
1.7. Riscul de transport al Produsului Comandat rămâne în sarcina Consumatorului până la primirea acestuia de către Teka sau de către o terţă parte desemnată și angajată de Teka pentru ridicarea Produsului Comandat. Prin urmare, este responsabilitatea Consumatorului să se asigure că Produsul Comandat returnat este protejat în timpul transportului prin utilizarea unui ambalaj adecvat în funcţie de tipul de Produs.
1.8. Teka va rambursa Consumatorului în termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care este informat de decizia Consumatorului de a-și exercita dreptul de retragere. Cu toate acestea, Teka poate să reţină rambursarea până în momentul în care Teka primește Produsul Comandat returnat sau până în momentul în care Consumatorul furnizează dovada faptului că a returnat Produsul Comandat sau până în momentul în care Teka ridică Produsul Comandat, oricare dintre acestea intervine mai devreme. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată utilizată de Consumator pentru a plăti Produsele Comandate.
1.9. Dreptul de retragere nu se va aplica în cazul:
- livrării de Produse care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau de igienă, dacă sunt desigilate de către Consumator după livrare, sau care, după livrare, sunt amestecate în mod inseparabil cu alte articole;
- livrării de produse fabricate conform specificaţiilor Consumatorului sau personalizate în mod clar;
- livrării de produse care pot să se deterioreze sau să expire rapid;
- reparaţiilor urgente sau lucrărilor de întreţinere solicitate în mod expres de către Consumator pentru a fi efectuate de Teka sau de o terţă parte desemnată; sau
- unui serviciu de instalare sau oricărui alt serviciu comandat de Consumator care a fost executat în totalitate, iar Consumatorul a acceptat ca executarea acestui serviciu să înceapă înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile.