1. Pentru detalii privind livrarea produselor va rugam sa ne contactati folosind formularul de contact.
- CONFORMITATE, GARANŢIE ȘI CERERI ÎN BAZA GARANŢIEI
Conformitate și deteriorare în timpul transportului
2.1. Clientul trebuie să inspecteze și să examineze Produsul Comandat imediat după recepţie și să verifice dacă calitatea și cantitatea corespund cu cele convenite prin contract. Orice reclamaţie privind neconformitatea cantitativă sau pentru defecte vizibile va fi notificată în scris către Teka într-un termen rezonabil de la momentul în care respectiva neconformitate a fost descoperită. Pentru Clienţii comerciali, o reclamaţie făcută în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la momentul în care Produsul Comandat a fost livrat va fi considerată ca fiind făcută într-un termen rezonabil, iar pentru Consumatori, o reclamaţie făcută în termen de 2 (două) luni de la momentul în care Consumatorul a descoperit defecţiunea va fi întotdeauna considerată ca fiind făcută într-un termen rezonabil. Orice astfel de reclamaţie trebuie să fie făcută în scris și trebuie să includă informaţii detaliate în mod rezonabil cu privire la Produsul Comandat și la defectele pentru care Clientul formulează reclamaţia. Acest lucru nu afectează drepturile legale ale unui Consumator.
Garanţia legală pentru consumatori
2.2. Teka are obligaţia legală de a furniza Produsul Comandat în conformitate cu prevederile Contractului și toate Produsele oferite și vândute pe Site sunt acoperite de garanţia legală de conformitate conform OUG nr. 140/2021 privind vânzarea de bunuri și garanţiile asociate acestora. O reclamaţie cu privire la faptul că un Produs Comandat este defect în conformitate cu OUG nr. 140/2021 privind vânzarea de bunuri și garanţiile asociate acestora poate fi făcută în termen de maxim 2 (doi) ani de la data livrării Produsului Comandat.
2.3. În cazul în care Consumatorul dorește să reclame că un Produs Comandat este defect, acesta trebuie să informeze Teka în acest sens într-un termen rezonabil de la momentul în care Consumatorul a descoperit sau ar fi trebuit să descopere defectul. Notificarea transmisă în termen de 2 (două) luni de la descoperirea defectului de către Consumator va fi întotdeauna considerată ca fiind în termen. Consumatorul trebuie să demonstreze că Produsul Comandat a fost achiziţionat de la Teka și când a avut loc achiziţia, de preferinţă prin intermediul Confirmării Comenzii și a dovezii de cumpărare. În cazul în care, la depunerea unei reclamaţii, se dovedește că nu există niciun defect al Produsului Comandat care să intre în sfera de răspundere a Teka în conformitate cu legislaţia aplicabilă, Teka are dreptul la despăgubiri pentru costurile inspecţiei ocazionate de reclamaţie. Teka sau o terţă parte desemnată va informa în prealabil Consumatorul cu privire la orice astfel de costuri.
2.4. În cazul în care un Produs Comandat este defect și acest lucru intră în sfera de aplicare a obligaţiilor legale ale Teka, Consumatorul are dreptul de a obţine remedierea defectului prin reparare sau prin furnizarea unui Produs Comandat fără defecte. Teka va efectua remedierea în modalitatea solicitată de Consumator, cu excepţia cazului în care modalitatea de remediere este nerezonabilă, luând în considerare gravitatea defectului, valoarea pe care ar fi avut-o Produsul dacă nu ar fi prezentat defectul și dacă celelalte angajamente ar putea fi îndeplinite la un cost substanţial mai mic pentru Teka sau fără inconveniente substanţiale pentru Consumator. În cazul în care repararea sau furnizarea unui Produs fără defecte nu ar fi posibilă sau nu poate avea loc într-un termen rezonabil de la depunerea reclamaţiei de către Consumator, Consumatorul poate alege între anularea cumpărării sau primirea unei reduceri de preţ.
2.5. Deteriorarea Produsului Comandat sau a unei părţi a Produsului Comandat ca urmare a uzurii normale, precum și a întreţinerii normale a Produsului Comandat și a oricăror accesorii și consumabile nu este acoperită de garanţia legală prevăzută în prezenta Secţiune 2, cu excepţia cazului în care aceasta se datorează lipsei de conformitate.
2.6. De asemenea, garanţia legală nu se aplică în cazul în care deteriorarea sau defectul Produsului Comandat este rezultatul:
- utilizării abuzive sau necorespunzătoare a Produsului Comandat, contrar prevederilor manualului de utilizare și/sau instrucţiunilor de pe ambalajul Produsului Comandat, inclusiv utilizării Produsului Comandat în alte scopuri decât cele pentru care a fost creat;
- unui accident sau unui alt efect extern;
- întreţinerii preventive necorespunzătoare a Produsului Comandat;
- schimbării sau modificării Produsului Comandat care poate duce la deteriorarea produsului Comandat sau poate face ca produsul Comandat să nu mai funcţioneze conform scopului pentru care a fost creat;
- instalării sau depozitării incorecte a Produsului Comandat
- reparării, modificării sau serviciului Produsului Comandat efectuate de către orice personal de serviciu neautorizat sau montării altor piese decât cele originale.
Cum se face o reclamaţie
2.7. Consumatorul poate contacta Teka pentru a aranja returnarea sau ridicarea sau cu privire la orice plângere sau reclamaţie în baza garanţiei legale sau a oricărei garanţii comerciale suplimentare care ar putea fi aplicabilă, fie prin poștă la Str. Sevastopol nr. 24, sect. 1, București, România, fie prin e-mail la contact@teka-shop.ro, fie contactând Serviciul de Asistenţă Clienţi al Teka prin serviciul de mesagerie instant sau telefonic, folosind datele de contact furnizate pe Site. Teka va confirma orice cerere, reclamaţie sau plângere în termen de 2 (două) zile lucrătoare și va încerca să o rezolve în cel mai scurt timp posibil în mod rezonabil din punct de vedere comercial.
- GARANŢIE EXTINSĂ
3.1. În plus faţă de drepturile legale menţionate în Secţiunea 2.2, Consumatorii pot avea dreptul la o garanţie extinsă, astfel cum este indicat pe Site și în factură și/sau în Confirmarea Comenzii.
3.2. În afară de durata perioadei de garanţie și cu excepţia cazului în care se prevede altfel în termenii și condiţiile separate pentru o astfel de garanţie extinsă, astfel cum sunt prevăzute pe Site și în Certificatul de Garanţie furnizat împreună cu Produsul Comandat, garanţia extinsă se aplică în aceleași condiţii ca cele prevăzute în Secţiunile 2.2 – 2.6.