Grupul Teka
140 de ani de istorie. Mii de soluții. Milioane de momente.
Grupul Teka aparține holdingului german Heritage B, fiind divizia specializată în aparate de uz casnic pentru bucătărie şi baie.
Grupul cuprinde diferite branduri lidere la nivel mondial, precum Teka, Küppersbusch, Intra, Mofém și Thor.
Cu o tradiţie de peste 140 de ani, a devenit un reper pe plan internațional când vine vorba de soluţii integrate pentru bucătărie şi baie.
Teka este unul dintre cei mai importanți producători europeni de chiuvete din inox, aparate electrocasnice încorporabile și soluții complete pentru baie (mobilier şi baterii de baie şi duş).
În prezent, Teka deține 15 fabrici și are peste 4000 de angajați în întreaga lume, grupul fiind prezent în peste 120 de țări, răspândite pe cinci continente.
Istoria brandului Teka a început în anul 1924, când Karl Thielman a înființat o companie de utilaje agricole în Germania și s-a axat pe acest sector în primii ani.
La scurt timp după aceea, a început să lucreze în sectorul oţelului, un pas înainte esențial în istoria corporației.
În anul 1957, Helmut Klein s-a alăturat companiei în calitate de asociat. În acel an a apărut marca Teka, care cuprinde inițialele ambilor fondatori, Thielmann și Klein.
Din acel moment, compania a început să comercializeze produse sub denumirea Teka. La început, Teka fabrica doar chiuvete. În anii următori, succesul produselor i-a oferit companiei Teka ocazia de a-și extinde portofoliul și de a fabrica aragaze, cuptoare și hote.
În 1964, Teka s-a stabilit în Spania și a început în anii următori o importantă expansiune internațională, mai întâi în Europa și apoi pe celelalte continente. În toată această perioadă, gama produselor a fost extinsă și a dobândit recunoaștere internațională, datorită designului și a produselor pentru bucătărie și baie, de calitate superioară.
Începând cu anii 1970, timp de 40 de ani, Teka a devenit unul dintre cei mai mari sponsori la nivel mondial, sponsorizând clubul de fotbal și baschet Real Madrid, deținând un club de handbal, participând la raliul Paris-Dakar și chiar și la Jocurile Olimpice de iarnă.
În anul 2016, Teka a lansat gama Wish pentru toate produsele sale electrocasnice, cea mai mare investiție din istoria companiei, renovându-și toate fabricile și introducând modele noi.
În anul 2018, Teka și-a prezentat noua poziție și noul slogan: „Cook your way to life”. Compania a organizat cea mai mare campanie de publicitate din istoria Teka, cu un scurtmetraj regizat de actrița nominalizată la premiile Goya Marina Seresesky, pe muzica lui Glenn James Hansard – câștigător al Premiului Academiei pentru cea mai bună melodie originală într-un film. Pentru această campanie, Teka a cooperat cu Fundación Alzheimer España (Fundația spaniolă pentru Alzheimer). Scurtmetrajul a avut 11 milioane de vizualizări într-o lună, atingând recordul în acest sector.
În prezent, jumătate din casele spaniole dețin un obiect electrocasnic Teka și marca este prezentă în peste 100 milioane de gospodării din întreaga lume.
Cum să creăm momente de neuitat
În tot ceea ce facem, combinăm calitatea, aplicabilitatea şi eficienţa, pentru a găsi cea mai bună soluţie în casa dumneavoastră. Principalul nostru scop este de a vă oferi experienţe memorabile pe care să le împărtăşiţi cu cei dragi.
Bucătăria este inima casei dumneavoastră. La Teka, proiectăm electrocasnice care să devină sufletul bucătăriei dumneavoastră, pentru că aici se găteşte viaţa, aici trăim unele dintre cele mai frumoase momente din viaţă.
Bucătăria este pentru noi mai mult decât locul unde se găteşte mâncarea. Este un loc unde râdem, visăm, ne sfătuim, vorbim, luăm decizii, împărtăşim veşti, ne facem planuri de viaţă şi, în final, trăim momente de neuitat.
Din toate aceste motive, proiectăm şi fabricăm electrocasnice care aduc soluţii şi inovaţii autentice în bucătărie, soluţii care se potrivesc stilului dumneavoastră de viaţă şi care vă sunt în armonie cu întreaga casă.
Zi de zi, ne străduim să vă înţelegem mai bine nevoile şi să venim cu noi soluţii pentru a vă ajuta să găsiţi noi posibilităţi în bucătărie.
Marca noastră, creată în Germania, se bazează pe calitate, tehnologie şi inovaţie. Produsele Teka sunt cunoscute în întreaga lume pentru fiabilitatea, eficienţa şi precizia lor. Astăzi, după aproape 100 de ani de istorie, Teka încă lucrează neobosit pentru a da tuturor produselor cea mai bună funcţionalitate şi cel mai bun design, pentru a atinge excelenţa cu fiecare pas.
Valorile noastre, sădite adânc în companie, sunt clare:
Onestitate, generozitate şi originalitate. Aceasta înseamnă că lucrăm pentru dumneavoastră şi că vă suntem alături mereu, ajutându-vă să vă rezolvaţi problemele de fiecare zi prin soluţiile noastre de calitate mondială.
Satisfacţia clienţilor este cea mai importantă pentru noi.
Ne-am străduit de la bun început să avem produse de cea mai bună calitate, designuri dintre cele mai moderne şi originale, precum şi cele mai mari inovaţii la un preţ corect.
Istoria noastră
Teka are o istorie de peste 90 de ani, de la începutul activității sale de fabricare a utilajelor agricole, până în prezent, devenind una dintre cele mai importante mărci de aparatură din întreaga lume.
1924-1957
Istoria companiei Teka a început în anul 1924, atunci când Karl Thielmann a fondat o companie de utilaje agricole în Germania și în primii ani s-a concentrat pe acest sector.
Curând după aceea, a început să lucreze cu oțel inoxidabil, un pas înainte, esențial în istoria societății.
În 1957, Helmut Klein s-a alăturat companiei în calitate de partener. Acela a fost momentul când Teka a fost creată ca marcă înregistrată, conținând inițialele ambilor fondatori, Thielmann & Klein.
1958-1969
Din acel moment, au început să fie puse în vânzare produse sub denumirea Teka. La început, Teka fabrica doar chiuvete. În anii următori, succesul produselor i-au oferit companiei Teka posibilitatea de a-și extinde catalogul și să producă aragaze, cuptoare și hote.
În anul 1964, Teka s-a stabilit în Spania și a început o amplă extindere internațională în anii care au urmat, întâi în Europa și ulterior în restul continentelor. În toată această perioadă, gama produselor s-a mărit și au obținut recunoaștere mondială, datorită designului acestora și a produselor de bucătărie și baie de calitate superioară.
1970-2015
Începând cu anii ‘70, succesul mărcii pe piețele europene în care era prezentă, a dat startul unei ample extinderi a acesteia la nivel internațional. La început, pe restul piețelor europene, iar mai apoi în America, Asia, Africa și Orientul Mijlociu.
În această perioadă, Teka a devenit unul dintre cei mai mari sponsori ai sportului din lume, sponsorizând clubul de fotbal și de baschet Real Madrid, deținând un club de handbal, punând bazele unei echipe de ciclism, luând parte la raliul Paris-Dakar și chiar la Jocurile Olimpice de iarnă.
În prezent
În 2016, Teka a lansat gama Wish pentru toate aparatele sale electrocasnice, cea mai mare investiție din istoria companiei, reînnoind toate fabricile și proiectele sale.
În 2018, Teka se repoziționează și introduce noul slogan „Cook your way to life”. Compania a realizat cea mai amplă campanie publicitară din istoria sa, cu un scurtmetraj regizat de Marina Seresesky, nominalizată la premiile Goya și muzica lui Glenn James Hansard – câștigător al premiului Oscar pentru cel mai bun cântec original dintr-un film. Teka colaborează cu Fundación Alzheimer España (Fundația spaniolă pentru Alzheimer) pentru această campanie. Videoclipul a atins 13 milioane de vizionări într-o lună, atingând un record în domeniu.
În prezent, succesul produselor Teka a făcut înconjurul lumii, până când acestea au ajuns să obtină succes și premii importante, așa cum s-a întâmplat pe piața spaniolă, unde jumătate dintre gospodării dețin un produs Teka.